måndag, februari 04, 2008

Inspirerad igen

Så är jag tillbaka igen.

Det var oktober senaste gången, men nu är jag tillbaka i Chisinau igen. Den gången i oktober kände jag en viss lättnad att det skulle dröja tills jag var tillbaka. En viss mättnad på jobbet här, på stan, på hotellet. Det kändes som om det var dags att lämna och testa något nytt.

Nu är jag tillbaka för att testa något nytt inom gamla ramar. Projektet har tagit ny gestalt, nu ska äntligen det göras som jag tänkte för två år sedan att detta skulle verkligen behövas. Det ligger en viss skön känsla i att veta att det här är mina ideer som nu blir sjösatta. Mina små sketchade ideer på ett papper som nu har blivit ett riktigt projekt med Terms of Reference och budget och anställda. Det känns inspirerande, jag är hejdlöst sugen på att sätta igång.

Äntligen är datorutbildningen i gång. Jag blir varm i hjärtat när jag hör om att våra små lånekooperativ numera laddar ner dokument från hemsidor och skickar mail. Blir än mer sugen att jobba med nästa steg.

Det känns mer inspirerande än på länge att vara tillbaka. I början av året kändes mina 40 planerade dagar det här året som alldeles för många och jag undrade om jag egentligen inte hade planerat in mig själv för mycket. Nu känns det helt ok. Så mycket att göra. Så lite tid.

Inga kommentarer: