fredag, februari 29, 2008

Fru-schemat möter man-schemat

Dagens äktenskapliga mail i förkortad version:

MIA:
Hejsan mannen,

Nu är det klart att jag åker till moldavien sista veckan i mars, åker tisdag – fredag eller lördag med tidiga morgonflyget.

puss

**************************************
MANNEN:
Hej,
Du åker alltså 25:e till 28:e (eller 29:e)?

**************************************
MIA:
Hej hej,

japp, troligtvis kommer jag 10.20 som förra gången.

Förresten så blir det RyanAir för mig både fram och tillbaka till Tyskland nästa vecka.

****************************************
MANNEN:
Om det är nästa vecka du åker till Tyskland så kommer jag inte förrän på torsdag iaf…

***************************************
MIA:
Nej det är ju veckan därefter, nästa vecka är jag i Kosovo tis-tors, veckan därefter i Tyskland sön-ons, samtidigt som du är i Munchen mån-tis

Puss


Alltså. Det brukar inte vara så här konstigt. Inte ens i vanliga fall.