söndag, juni 17, 2007

Nyårslöften mitt i sommaren

Är det sant? Jo.. det är nog.... kanske.... sommarens första solbränna!! Nåja, man ska kanske inte överdriva. Solbränna för mig innebär kanske något annat än för människor som faktiskt HAR ett pigment. Men jag har fräknar i ansiktet ialla fall. Ett säkert tecken.

Dessutom är det absolut dags för en uppdatering av nyårslöftena:

1) Säga nej oftare
Japp, jag är duktig. Jag tar det mer lugnt och ställer inte till med en massa extra-grejer. Dessutom ORKAR jag inte jobba lika intensivt och länge längre. (Jag skiter lite mer i saker också, men säg det inte till nån!). Eller också har jag bara mer erfarenhet som gör det hela lite enklare. Men jag har förbättrat mig. Helt klart.

2) Mer tid för mig själv
Jo, det blir mer tid för mig själv eftersom jag reser så mycket. Jag har insett att de där ensamma kvällarna på hotell kan användas åt att njuta av att vara själv. Alltså öppnar jag upp mitt egna lilla rese-spa. Eller surfar runt. Eller ligger i sängen och lyssnar på webb-radio. Eller så har jag lärt mig att uppskatta att gå själv till ett cafe, ta en kaffe och läsa något.

3) Mer frisk luft
Vandrade förra helgen och den här helgen. Försöker ta mig ut och jogga. (Nu när jag har lovat att springa Göteborgsvarvet får man kanske lägga på ett kol...). Sitter på balkongen och andas också.

Ligger bra till såhär ett halvår senare.

Inga kommentarer: