fredag, juni 22, 2007

Man kan inte lyckas med allt.

Var pa en liten mottagning och minglade runt. Hamnade jämte medelalders tysk man.

"Jaha, är du här i Moldavien permanent?" klämmer jag ur mig
"Ja. Jag är Tysklands ambassadör"

Oj, pinsamt... Man skulle kunna tänka att det inte var sa himla lätt för mig att veta hur Tysklands ambassadör ser ut. Jag är ju inte ens tysk. Men jag tror att han blev lite stött.

Jag försökte koppla pa lite charm:

"So, how long have you been here in Moldova?"

svar:

"I have been here in REPUBLIC OF MOLDOVA for three years" (det finns en region in Rumänien som ocksa heter Moldavien. Ska man vara sprkligt korrekt ska man alltsa säga Republic of Moldova. Ungefär som att man ska säga Former Yugoslavic Republic of Macedonia och inte bara Macedonia för att grekerna inte ska sparka bakut)

Hm. Lat oss bara säga att jag har lyckats bättre med mitt mingel vid andra tillfällen.

Inga kommentarer: