torsdag, juni 28, 2007

Att göra

Saker att göra när man kommer hem till Sverige efter fyra år i Tyskland:

1) Köpa ny garderob.
Jag har bott fyra år i Tyskland. I Darmstadt. Behöver jag nämna hur ute jag kommer vara i förhållande till alla hippa människor i Göteborg? Akut stylinghjälp sökes!

2) Lyssna ikapp fyra års svensk musik.
Jag kan inte ens låtarna från melodifestivalen. Förstår ni hur många låtar bara det är? Fyra år och hundratals delfinaler och extrafinaler och andra chanser och hej och hå. Många låtar blir det....

3) Sluta dricka vin mitt i veckan.
Fast det kanske man gör i Sverige också?

4) Vänja sig vid Göteborgs regn och rusk.
Går det?

5) Vänja sig vid att man kan träffa vänner på kaffe utan att åka till Frankfurt Hahns flygplats på fredag kväll och hämta upp dem
Hur toppen är inte det!

Inga kommentarer: