onsdag, oktober 15, 2008

Svensktoppen

Mannen och jag dyker in i högarna; strykhögen och den förhatliga "viktiga papper som ska sättas i pärm" - högen. Kanske de två tråkigaste högarna som finns skulle jag tro.

I pappershögen hittar mannen sin inbjudan att vara med i Svensktoppsjuryn. Hur kunde vi missa det här?? Fatta! Svensktoppen!

Jag har suttit i Svensktoppsjuryn (jo tack, man har väl haft sina 5 minutes of fame). Jag var nog sisådär 13 år och på något sätt fastnade just jag i det där slumpvisa urvalet. 

Man fick brev hem i förväg med veckans låtar. Sen skulle man lyssna på "Kanske på Svensktoppen" på lördagar. Och sen ringde det någon från SR efter programmet och så fick jag berätta vilka poäng jag ville ge. På något sätt känns det som väldigt länge sedan. 

4 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

LOL!!
Just det ja,denna lila istoria hade jag ju glömt bort!
Ha, ha, ha! Den är fakiskt lika lustig utanför Sprängis... ;-)

Peppe sa...

Shit Mia, du är en kändis.

Miasworld sa...

Fru R: jag hade själv glömt av det hela alltför länge. Kanske för att historien sist berättades utanför Sprängis under viss intag av dryck?

Peppe: Jag veeeet! EGENTLIGEN sitter jag inte alls i världens minsta kontor på västkusten. Egentligen sitter jag i en solstol jämte poolen i Florida med två livvakter som håller borta alla hysteriska fans som skriker "There she is!! The Svenskstoppsgirl!". Egentligen.

Winnie The Pooh sa...

Vilket Sprängis? Närdå? vaddå dryck? Det har jag inget minne av? Var jag där, hade jag kul? Jag vet inte, det är rätt luddigt... ;-)
Alltså, är det sant eller hånglade jag verkligen med ölkylen i baren?
*blink, blink*
Those were the days...