onsdag, oktober 08, 2008

Ska man önska sig saker ska man väl önska ordentligt

Min kollega ringde mig. Vi ska försöka oss på att vinna ett projekt i Estland. Nu hade han varit där och de hade relativt specifika önskemål skulle man kunna säga.

Helst vill de ha någon som kan göra utbildningarna på estniska (note: estniska är inte språket man lär sig på en dag). Men den ska inte var en est (note: hur många ICKE-ester pratar estniska?), utan helst någon från ett av de äldre EU-medlemsländerna (note igen: det finns 1.5 mio ester, hur många i Europa utöver det pratar flytande estniska, kan vårt jobbområde, är bra på att göra utbildningar och dessutom står till förfogande för jobbet?)

Det känns kanske som om det skulle kunna finnas en, två stycken kandidater på den här planeten. Om ni läser det här kan ni kanske höra av er. Min kollega börjar få panik.

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Jag jobbade ihop med en tjej på Västra Götalandsregionen som pluggat Nationalekonomi i Sverige och har bott här i tio år och som, håll i dig, är Est!

Anonym sa...

Det finns nog hopp: Det finns ju faktiskt rätt många ester ute i Europa. Et bra ställe att söka på borde vara Finland(el. Sverige), skulle jag tro...

Pappsen

Miasworld sa...

Fru R! Kanske är du räddningen i vårt mörker?! Jag skickar mer info i ett mail!