måndag, oktober 06, 2008

Bättre än trott

Över förväntan gick dagens bravader. Med tanke på att jag började morgonen på Landvetter med en biljett till Chisinau, bagaget incheckat till Budapest och mig själv incheckad till Arlanda så skulle man kunna säga att allt gick superbra.

Främst fick Budapest flygplats förvånande extrapoäng när de visar sig att det har tagit ett drastiskt grepp för att bli av med mardrömsflaskhalsen för alla transferpassagerare, den totalt underdimensionerade säkerhetskontrollen. (om man har 200 passagerare och två larmbågar så tar det tid. Detta är ett av skälen till att jag med jämna mellanrum lovar mig själv att ALDRIG flyga Malev mer). Drastiskt grepp var det: den är helt enkelt avskaffad. (Vem behöver säkerhetskontroll?). Avskaffad är också Malevs synnerligen sunkiga flygplanssmörgås (korvbröd med ost och majonnäs, uppvärmd i plastpåsen den ligger i) och ersatt av en helt ok macka.

Jag kanske måste omvärdera Malev, de kanske inte är så tokiga ialla fall.

Dessutom stod jag i mitten av transferbussen in till flygplatsen i Chisinau. Eftersom man då kommer precis framför dörren in till terminalen kommer man också först i passkontrollen och kan lätt spara 10 minuters köande. Det är sånt man lär sig efter sisådär 30 resor.

Inga kommentarer: