tisdag, oktober 21, 2008

Scrapbooking

Igår var jag och scrapbookade. Eller nä. Det var jag ju inte alls.

Medan mina vänner gjorde ljuvliga skapelser i form av julkort dunkade jag in 200 kort sisådär i det alldeles för länge sen bortglömda bröllopsalbumet. Sen lyckades jag (med viss tvekan på ordet lyckades) stansa ut ett par svettiga bokstäver som ska forma våra namn på första sidan. Om jag någonsin lyckas limma fast dem på ett vettigt sätt kanske det blir fint. Fast på något sätt tror jag snarare på för mycket lim och halvbubbliga sneda bokstäver.

Man kan säga så här. Det finns saker man är bra på och saker man är mindre bra på.
Scrapbooking 1 - Mia 0

7 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Hur vågar du scrappa utan mig?! ;-)
Nä, nä, gumman! Det bor en scrappare i alla! jag har själv ägnat min VAB:dag åt just scrappbooking och julkortstillverning. Mne det är inte riktigt lika kul när man inte har väninnor att tjata med. och dåligt med vin var det också.

Winnie The Pooh sa...

Tänk om vi skulle börja ringa varandar? det verkar vara via våra bloggar vi umgås...

Anonym sa...

hihi såg allt lite svettigt ut att stansa..var lättare att dutta färg ;)

Miasworld sa...

Smygscrapping kallas det visst :) Jag gör det gärna igen, så länge det är ok för mig att hålla mig på min femåringsnivå.

Ringa??? Du menar ses och sånt? Är det inte lite läskigt för bloggare? Ärligt talat, det var så länge sen vi sågs att jag börjar tro att Condecco är mer en dröm än verklighet.

Anonym sa...

Nu när du vet hur man gör... Vi har ett antal CD-skivor med bröllopskort som behöver sorteras, skickas in på framkallning och sättas in snyggt i ett album. Välkommen!

Winnie The Pooh sa...

K: Är det okej om jag skickar över även mina ort från vår bröllop hem till er så kan hon gå lposs där med när hon ändå är i farten? jag lär ju aldrig få ordning på nå´t album...

Anonym sa...

Kära Fru R och Kära Fru Johansson och inte minst Kära Fru Fransson... Ni kanske skulle slå era påsar ihop klistra in lite kort medans vi män (pojkar) dricker whisky och pratar manliga saker efter att ha avnjutit en välsmakande spagettimiddag...