torsdag, oktober 02, 2008

In Real Life

På lördag smäller det. Då ska mina kära vänner Herr och Fru R, samt mina andra kära vänner M & K träffas samtidigt på middag hos oss för första gången. Fast de känner varandra sedan ett bra tag genom ändlösa bloggkommentarer och bloggdiskussioner här och hos Fru R. En IRL-träff helt enkelt. Under vårt tak. Herre jösses så spännande!

M önskade sig ingen annan förtäring än alkohol. Det låter som det finns goda förutsättningar för livliga diskussioner. Ett glas rött någon?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Borde vi kommentera det här?

Miasworld sa...

Det finns väl aldrig några borde när det gäller att kommentera? :)

Anonym sa...

Jag som nästan var på väg att starta en helt ny blogg enbart dedicderad morgondagens middag. Men tänk om, tänk om vårt samtal blir grått och stelt. Att jag helt enkelt får tunghäfta när jag ser AM. Men jag är inte orolig... jag tror det räcker med att le och lyssna på två (Mia o AM) som kommer hålla låda hela kvällen...

En rättelse bara: Jag hade ju AM till bordet på ert bröllop, så vi HAR allt träffats IRL förr.

Miasworld sa...

Vilken TUR att vi inte har haussat upp förväntningarna. Haha, vad menar du, pratar JAG mycket????? Nu förstår jag ingenting...

Winnie The Pooh sa...

Åh, en debatt!
Hur skall jag kunna hålla mig borta!?
Japp, M till bordet, så var det. Jag tror jag lyckades prestera en vaxpropp i M´s högeröra, trots mitt skrala alkopholintag, så det finns goda förutsättningar för att lyckas prata hål i huvudet på honom nu på lördag efter en halv flaska vin;-)
Skall vi upprätta konversationskort för samtalsämnen under kvällen? Jag menar, om det skulle bli lite pinsamt tyst eller så?
(Underförstått; Samtalskort med ämnen som A-M, Mia och K inte behärskar så att någon annan kan få en syl i vädret.)

Anonym sa...

Jag tror bestämt att vi har en ask kvar.
Våra kära tosatmastrar på bröllopet hade nämligen ordnat det konversationskort så att gästerna inte skulle hamna i någon pinsamt tyst situation under middagen.

Jag ser även till att komplettera asken med samtalsämnen såsom knyppling, grönsaksodling och mode så att även vi killar har nåt att prata om...

Winnie The Pooh sa...

M skriver
"jag tror det räcker med att le och lyssna på två (Mia o AM) som kommer hålla låda hela kvällen..."

Nu förstår jag inte? Vilken låda är det ni vill jag skall hålla i?
Varför då?

Anonym sa...

kanske vår låda med konversationskort? Fast den är ganska liten, så ni får nog turas om. Jag skulle kunna skriva upp etiska perspektiv på Hållbar utveckling t ex. Det är ett av M:s favoritämnen.

Anonym sa...

Hej... ni kommer säkert få en härlig middag. Aja, om du inte står ut så är du välkommen hem till oss. Jag ska bara ha tjej-dvd-kväll... (J och G är i A-torp...)

Miasworld sa...

Det låter lugnare med tjej-video-kväll :)

Winnie The Pooh sa...

Min make skulle gärna vilja prata om finanskrisen eller skattenivåerna i Sverige. De ämnena tar vi INTE upp, tycker jag.
Om det finns en stund över vill han också prata datorer, mp-spelare surroundsystem. Är det okej om han sover över hos er, Mia?