fredag, januari 04, 2008

En tysk med änglavingar

Precis när jag som mest behöver det så ringer en gammal kollega som nu har nytt och flashigt jobb med massor av kontakter och han är precis den som jag behöver - han gräver fram idéer, erbjuder massa hjälp, erbjuder att ta på sig en del jobb. Peppar på och säger att "det här fixar vi", berättar historier från sitt jobb som får mig att känna mig ganska nöjd med att vara där jag är ialla fall. F. är toppen. Dessutom blev jag bjuden till Sydafrika när jag vill. Jag är alldeles glad en halvtimme senare när vi lägger på.

Nu jäklar. Hur svårt ska det vara att få ihop 65 talare till en konferens? Skam den som ger sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska talarna tala om? Jag kan prata om journalistik, choklad, åttiotalshårdrock och barn! Bara att välja!

/Kusin A

Miasworld sa...

En åttiotalshårdrocksexpert hade ju varit precis vad jag behöver! :)

Ska försöka övertala en redaktör från Financial Times att komma, annars blir det mest finansnissar som ska prata om "responsible finance".

Om du tar på dig mellanchefskavajen skulle du passa som fisken i vattnet!