torsdag, januari 10, 2008

AARRGGG!!!!

Efter snart fyra år på det här jobbet känner jag ibland att jag har blivit lite cynisk i vissa situationer. Eller snarare kanske lite mer klarsynt.

Kommer jag rädda världen med mitt jobb? Knappast.

Är alla biståndsprojekt bra och bara gjorda med det bästa för det landet? Knappast.

(Men lite bättre kanske det blir. Och det finns faktiskt bra projekt också. Men det är en annan story)

Trots att jag kan känna mig lite hårdare numera så är jag dock fortfarande sådär naivt godtrogen om människor. Jag liksom förutsätter att alla människor är goda och vill väl och inte sätter krokben. Jo, jag vet, det är ganska naivt, men för det mesta stämmer det ju faktiskt.

Fast inte idag. I dag blev jag brutalt huggen i ryggen av en kille från en annan organisation som jag samarbetar med för ett projekt. Jag trodde vi var ett team, han bestämde sig för att vända allt jag har sagt på ett sätt så att det nu ser ut som om det är jag som är helt inkompetent och han som minsann är den duktiga.

Ibland suger det att vara konsult...

3 kommentarer:

Jonna sa...

Bättre naivt godtrogen än bitter! Det är ett av mina absoluta motton här i livet.
Fast jag är ju lika sur varje gång jag inser att någon spelar efter sina egna regler ändå...

Miasworld sa...

Hm... jo, i slutändan tror jag att man vinner mer på att vara godtrogen - men kanske därför man blir så HIMLA sur när någon inte alls är lika trevlig tillbaka?!. Nåväl, nu är ilskan omvandlad till JÄVLAR ANAMMA, jag ska minsann visa honom....

Winnie The Pooh sa...

Hämnden smakar som allra bäst när den serveras kall, Mia!
Bida din tid och när tillfälle ges;
-Krossa honom!
Vet du; Jag tror stenhårt på ödet och på uttrycket "what goes around, comes around" och att ingenting inte får en efterverkan. Han kommer få sin beskärda del, var så säker!