onsdag, januari 02, 2008

Mera mål!

Tillbaka på kontoret tillbringar jag lite av dagen på att fundera på årets mål. Jag brukar vara lite seg på att komma igång så där på nya året, så då brukar jag skriva upp ett par mål för året som jag sätter på en lapp ovanför datorn.

På kontoret i Tyskland var det aldrig något problem, det var ju ingen som förstod vad det stod på den där lappen med blommorna kluddade längst ner i hörnet. 2006 nådde jag 3 av 4 mål, det fick mig nöjd och belåten.

2007 var konstigt, det gick inte att sätta några mål i januari eftersom året var så oklart. Skulle jag stanna, skulle jag flytta hem, hur skulle det bli, skulle det funka, vad skulle jag göra? Det gick liksom inte att formulera något på ett papper som jag själv trodde på. Men jag saknade mitt lilla papper med gröna kludd-blommor, så nu ska jag göra ett för i år. Måste bara fundera lite. Just nu känner jag mig mer hungring på "hitta balans i livet"-mål än "vinna stora coola projekt"- mål. Vi får se.

Inga kommentarer: