söndag, januari 20, 2008

Bye Skopje

Så är det dags att flyga vidare och lämna Skopje för den här gången. Det var kul att vara tillbaka och utbildningen gick väldigt bra. Det är konstigt, trots att jag vet att jag kan göra den här utbildningen bra så är jag lika nervös inför första dagen varje gång. Varje gång känner jag en trötthet, nervositet, en "varför gör jag det här egentligen"-känsla. Kanske är det för att man aldrig vet om man blir accepterad eller inte. Det är en sån press på något sätt, samtidigt är det en adrenalin-kick utan dess like.

Men allra bäst är när man ser hur deltagarna på väldigt kort tid blir så mycket bättre, hur de växer på något sätt, bara genom fyra futtiga dagars utbildning. Det är jättekul. Verkligen suveränt. Gör det värt det på något sätt.

Skulle helst vilja flyga hem idag, packa upp och sjunka ner i soffan. Men måste först till Tyskland ett par dar. Inte sugen.

Inga kommentarer: