tisdag, januari 08, 2008

Fru-schemat

Man kanske kan undra hur mannen lyckas hålla reda på var jag är och när jag kommer hem igen. Nu har jag ioch för sig varit hemma en månad, men annars är det inte alltid så lätt när jag flänger som värst.

Det är därför fru-schemat finns.

Jo, det är sant. Det är där mannen har koll på var jag är, när jag åker och när jag kommer hem. Med jämna mellanrum körs en uppdatering om ändrade datum och planer. Fru-schemat - den sammanhållande länken i det här äktenskapet. Som ett bra tvåkomponentlim som min pappa kanske skulle säga.

Nu har mannen börjat nytt jobb som också gör att han reser runt ibland. Lite kortare resor både i avstånd och tid, men ialla fall. Hittills har vi tajmat resor ofantligt dåligt. Nu är han ute och reser, nästa vecka när han är hemma är det dags för mig att packa väskan och sticka till Makedonien.

Vi får nog börja jobba på att samordna fru-schemat med man-schemat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog bra, men glöm inte 2-komponentlimmet, heller. Det fixar förlängd varaktighet för det mesta.

Pappsen

Winnie The Pooh sa...

GPS-sändare inopererad under huden är ju annars ett bra sätt att hålla ordning på var de små liven håller hus. det i kombination med en elektronisk fotboja och den perfekte maken är skapad! ;-)

Kram
A-M