söndag, oktober 28, 2007

Till och med jag blir tyst till slut

Jag skulle nog bedöma mig själv som en ganska social människa som inte brukar ha svårigheter att ta folk. Men i det här fallet åker jag på en nit.

Jag bor på ett guest house här i Sudan som egentligen tillhör ett flygbolag. Väldigt smidigt, mat lagas och det är lite mer "hemma hos"- stämning. De andra gästerna är 90% piloter från Sydafrika som hyrs in av flygbolaget. De bor, äter och har kontoret på det här guest houset. Vanligtvis stannar de två-tre månader i sträck.

Nej, de har antagligen inte så roligt skulle jag tro. De bor, äter, och pratar med sina kollegor i flera månader, och det är inte riktigt så att Khartoum erbjuder mycket i form av nöjen. Om jag var i den situationen hade jag nog tyckt det var LITE roligt ialla fall att träffa nytt folk och prata om något annat än jobbet, eller? Men icke. Jag har gjort TAPPRA försök till small talk, men det slutar oftast vi två meningar fram och tillbaka, sen tittas det ner i tallriken och äts. Eller börjar pratas Afrikaans. Jag som annars skulle kunna defineras som snacksalig blir tillslut också tyst och tittar ner i tallriken och äter.

Jag ger upp. Tror jag hänger på rummet i kväll istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte sant....
Jag har funderat på hur man gör ibland. Om jag skulle lära mig lite Africaans?

Puss

Pappsen

Miasworld sa...

hm.. gav öppet läge för den kommentaren antar jag....