torsdag, oktober 25, 2007

En vanlig dag på jobbet

Vakna strax innan sju, äta frukost, bli lite stressad över att klockan är närmare åtta än sju när jag svänger in på kontoret. Starta datorn, ta en kaffe. Börja entusiastiskt att skriva på en sak. Inser att jag måste följa upp på några mail snabbare än kvickt. Frågor från en ny kollega. Tiden tickar alldeles för snabbt. Konsulten som är på besök kommer. Bjuder på kaffe och en arbetsplats, ursäktar mig och lovar att komma tillbaka en halvtimme senare. Tillbaka till saken jag skriver på. Färdig klockan 10. Skjuter på det planerade 10-mötet för att diskutera dokumentet med en kollega. Skickar iväg till chefen. Tillbaka till konsulten, ursäktar att det tog snarare en timme än en halvtimme. Diskuterar nästa steg i projektet, tidsplan, vad som hände på mötet igår. Tillbaka till skrivbordet. Mailar, ringer. Försöker panikkopiera material till utbildningen som startar på söndag. Föresenat 10-möte strax innan 12 med kollegan. Iväg på lunch med konsulten. Äter spagetti och idkar small talk. Fixar en taxi. Tillbaka på jobbet en halvtimme senare, hämtar ut controlling-listorna på budgetavdelningen. Internet-researchar efter personer att bjuda in på en konferens. Vinkar av konsulten. Sätter mig med en kollega och gör en budget för ett projekt och dricker en drickyoghurt. Gör controlling-check på alla mina projekt. Hämtar en till kaffe. Hjälper en ny kollega att göra en intervju med en konsult. Hämtar kaffe. Fixar till en rapport och skickar iväg. Tillbaka till internet-researchen. Skriver ett par mail. Säger hej då till den sista andra kollegan som går. Skriver ut mer material till utbildningen. Packar min väska och säger hej då till nattvakten när jag går.

Liv någon??

2 kommentarer:

Jonna sa...

*Pust* Hoppas verkligen att det inte var en HELT vanlig dag på jobbet!

Miasworld sa...

Njä, lite mindre hektiskt brukar det vara och jag brukar inte säga hej då till nattvakten så ofta :)