fredag, oktober 26, 2007

Åter i Sudan. Det börjar kännas lite hemma här nu.

Uff... värmen slår emot mig som en vägg när jag kliver ur flygplanet. Från 10 grader till 43 grader på ett par timmar. Den här gången stannar jag så kort att min kropp antagligen kommer att ha aklimatiserat sig lagom tills det är dags att åka hem igen.


Jag inser att Sudan har blivit en land jag har väldigt dubbla känslor för. På ett sätt är jag glad att vara tillbaka, träffa folk här, vara tillbaka i Afrika som på något sätt får mig att le.
Å andra sidan är Khartoum verkligen inte stället där det direkt händer någonting och om en vecka kommer jag vara ganska beredd att åka hem. Det här är det första stället jag har besökt där jag direkt skulle säga nej till att stanna ett par månader i sträck.


Men nu är jag här i alla fall. I morgon börjar utbildningen och jag är nervös. Mest för att jag inte är så förberedd den här gången, måste luta mig på rutin som jag egentligen inte har. Uhiii... kanske har jag tagit på mig lite för mycket den här gången?

Inga kommentarer: