fredag, oktober 19, 2007

Hur ska det här funka?

På måndag är det dags att sätta sig på planet igen och jag har allvarliga pack-problem. Hur löser man det här scenariot?

Först till Tyskland, ska vara tre dagar på huvudkontoret. Har en massa böcker jag måste ta med mig tillbaka. Dessutom har jag lovat svensk fika till alla, så packningen måste också innehålla sisådär 40 kanelbullar och ett par paket kakor. Det är nog lite varmare än här i Sverige, men inte direktsommarvarmt. Jag har två mörk-kostym-och-fina-skor möten.

Därefter direkt till Sudan för en veckas utbildningar. Det är 37 grader i muslimska Sudan. Alltså gäller heltäckande, relativt okroppsformade kläder som inte direkt skulle passa på huvudkontoret i Tyskland. Dessutom behöver jag släpa med mig en massa material för mina utbildningar. Och så har man ju datorn och alla andra tekniska pryttlar..

Eftersom jag flyger med Ryanair till Tyskland har jag dessutom bara 15 kg. Jag tror jag måste komma på ett par kreativa lösningar för att få det här att funka... idéer någon?

Inga kommentarer: