söndag, januari 07, 2007

Statuscheck

En vecka i på det nya året har jag nog lyckats med att lugna ner livet en smula.

Mål 1: Inse mina begränsningar och säga nej oftare.
Status: tja, relativt bra tror jag. Ska lägga ett par timmar idag på att planera mitt jobb de närmsta månaderna och kolla var jag kan delegera bort jobb etc. Att göra det på en söndag kanske är lite kontraproduktivt, med tanke på mål 2, men jag inbillar mig att om mannen också jobbar så räknas det inte riktigt...

Mål 2: Mer tid för mig själv.
Status: Har slutat lyssna på skvalradio på vägen till jobbet - tänker i stället. Får nog räknas in under det här målet tror jag.

Mål 3: Mer frisk luft.
Status: hm... här ligger jag lite sämre till. Tar hissen ner i vårt garage på morgonen, kör till jobbet, ner i jobbets garage, tar hissen upp till kontoret. Lunch på jobbets matsal. En vanlig dag är jag inte ute alls. Får satsa på lite frisk helgluft istället, solen skiner faktiskt idag. Ska ta mig ut och gå lite tror jag.

Känns som om jag är på rätt väg ialla fall, efter en vecka. Nästa vecka kallar Kosovo, flyget går i morgon förmiddag. Jobbresa betyder jobb, blir därför svårt att göra något med mina 2007-mål nästa vecka... (för er alla som tänker er jobbresan som en trevlig dag 9-5, sen avslappnat restaurangbesök, en drink i hotellbaren och sen gå och lägga sig - funkar inte riktigt så i min värld tyvärr.... Snarare jobb 8-5, sen tillbaka till hotellet, kolla av sina mail, jobba lite, ut på jobbmiddag ett par timmar, tillbaka till hotellet, ytterligare ett par timmar jobb.... Inte glassigt. Men intressant. Det är därför det är värt det. Men det är dåligt för mina nyårsmål. Jaja, det finns ju fler veckor...)

Inga kommentarer: