söndag, januari 28, 2007

Statuscheck för nyårslöften - del 2

Snart en månad har gått. Status på mina nyårslöften:

Mål 1: Inse mina begränsningar och säga nej oftare.
Hm.... inga direkta framsteg på den fronten. Antar att man kan säga att man har misslyckats när man sitter hemma på fredag kväll när mannen och alla vänner är på födelsedagskalas för att vänta på att chefen ringer. Sedan åka dit och ha ett litet strategimöte. Klockan 21. På fredag kväll. Ja, det är lite konstigt. Men fick reda på då att jag får en fast anställning - med start nästa månad. Alltså var det i slutändan värt det. (OK, det var kanske en dålig bortförklaring.. ett litet bonuspoäng tycker jag dock att jag kan få första dagen på semestern när de ringde från jobbet. I vanliga fall när det säger "förlåt att jag ringer på semestern....." säger jag alltid "nej, det gör ingenting...". Den här gången sa jag ingenting ens som var i närheten av det. Klarade ut grejen och sa hej då och la på. Jag var i alla fall stolt över mig själv.)

Mål 2: Mer tid för mig själv.
Nja. Eller jo. Jag har nog blivit bättre på det. Kanske sitter det mest i huvudet, men jag tycker nog att jag har förbättrat mig.

Mål 3: Mer frisk luft.
Bingo!! En hel vecka frisk alpluft. Här kammar jag hem storpoäng!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wunderbar. Fast anställning. Great, toppen. Vad gjorde att de insåg att de inte på något viss vill förlora dig?

Verkar ha varit en fin semester. Härligt väder och snö på bilden.

Miasworld sa...

Haha, i slutändan handlade det om att det blev tekniskt enklare för personalavdelningen att göra ett sånt kontrakt - i bland ska man ha lite röta också...