onsdag, januari 31, 2007

Att starta en kändisblogg

Idag finns det en artikel i Aftonbladet om hur man blir känd genom sin blogg. Jag gör typ allt fel. Man ska skriva KORTA inlägg. Dessutom måste man ha en tydlig profil på vad man skriver om. Och ett bra namn på bloggen som pekar på profilen. Just det, sen måste man vara JÄTTEAKTIV på alla andra bloggar och bloggforum och vad vet jag.

Vilken tur. Att jag inte alls är särskilt sugen på att bli känd alltså, annars hade jag varit körd vid det här laget tror jag.

Det låter sammantaget som ett ganska konstigt skäl att starta en blogg. Min blogg kom till i Moldavien under långa kvällar med mycket rödvin med en kollega som tyckte minst lika mycket om att berätta historier som jag. Timmar och åter timmar med roliga händelser från våra liv. Efter alltför många sådana kvällar frågade min kollega om jag inte borde börja skriva. Jag kom ihåg alla mina dagböcker och skrivarläger från tonåren och tänkte att: jo, kanske. Och någonstans där kom jag fram till att en blogg kunde vara ett bra sätt.

Ungefär så. Jag skulle tro att de flesta bloggar kommer till av ungefär samma skäl.

Tusan. Nu har jag skrivit för långt igen. Min kändisfaktor kommer alltså inte höjas med det här inlägget. Kanske skulle jag satsa på Big Brother istället?

Inga kommentarer: