tisdag, januari 16, 2007

Att få en oväntad uppgift

Ibland händer det oväntade på jobbet. Det som gör att man blir lite förvånad.

Idag fick jag en ny uppgift på min lista: Skriva inbjudan till Dr. Yunus till vår lilla sommarkurs. (en lång historia varför det blev så, men ibland fungerar saker lustigt...)

För alla er som inte är microfinance-nördar som jag: Dr. Yunus är han nobelpristagaren, GURUN- om än inte helt oomstridd - inom microfinance. För oss är det ungefär samma som att bjuda in kungen och påven på en gång. Man gillar kanske inte allt de gör, men man har ändå en respekt som tusan.

Vad skriver man? Jag får nog ta fram alla mina ordbajserikonster tror jag. På samma gång är han ju de fattigas bankir, en "barefoot banker". Han borde ju inte ha för många divalater då tycker man. ...

Det får bli en uppgift för morgondagen. Måste sova på saken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shittas pommfrittas!

Dr Yunus! Jag har alltid velat skriva till honom! lyllos dig!