fredag, januari 19, 2007

Att ta sig en funderare

En sak tänker jag ganska ofta på.

Vi planerar och planerar i våra liv - vad vi vill, vad vi inte vill, vart vi vill, med vem vi vill. Det spelar säkert också en roll i slutändan, jag har till och med lite svårt för folk som inte verkar ha någon som helst ide om hur de vill leva sina liv eller vad de vill göra. (På samma sätt kan jag finna det lite besvärande med de som har en 5-årsplan som ska följas till punkt och pricka. Vad som än händer).

Men egentligen, i slutändan, är ju allt så slumpmässigt. Jag kan inte låta bli att fundera på hur annorlunda mitt liv hade varit om jag bara inte hade gjort det, eller det eller... om jag verkligen hade gjort den där grejen som aldrig blev av...

Jag vet, man blir lite knäpp av att tänka så. Men lite roligt är det samtidigt.

Inga kommentarer: