fredag, januari 12, 2007

Glassigt eller inte?

Efter en diskussion med M. måste jag nog ångra mig lite. Jo, jag har nog ett ganska glassigt på jobb å ena sidan. Jag får resa massor till ställen jag aldrig hade fått se annars. Jag får träffa massor av nya människor. Jag har ett jobb där ingen dag är den andra lik och där jag själv kan påverka massor.

Å andra sidan är det mindre glassigt. Fredag kväll och jag har ett par timmar framför mig på kontoret. Och ett par timmar i morgon minst. Efter fyra dagars resa med jobb dag och kväll är jag ganska sliten. Den närmsta månadens planering visar att jag nog måste fylla på matförrådet för sena kvällar i nedersta skrivbordslådan....

Det är såna här kvällar man får påminna sig om det glassiga i det hela. Att jag hade kunnat hamna som nämndsekreterare i någon nämnd i Arboga kommun eller nåt. Kanske är det trevligt i Arboga, jag har aldrig varit där. Men jag tror jag tycker Pristina är roligare.


För övrigt, ett litet jubileum - det här är min 100e post på bloggen!

Inga kommentarer: