måndag, november 06, 2006

Nej tack!

Göteborg försöker charma mig - knappt något regn och den där riktigt isande kalla vinden saknas. En sak charmar mig inte dock. Gratistidningskillarna. Kanske har jag varit borta för länge från den här stan, men jag blir TOKIG! Nej, jag vill inte läsa .se, eller Metro eller för den del City Göteborg. Och framför allt vill jag inte ha den upptryckt i näsan vid varje spårvagnshållplats. En av sakerna jag tycker är bäst i Sverige är man slipper de där aggressiva försäljarna. Vill man köpa något kan man komma på det själv typ. Men nu är man helt plötsligt jagad av killar som helst av allt vill skänka dig en gratistidning. Absurt och framförallt STÖRANDE!! Funderar på om jag ska plocka fram sur-tysken i mig någon gång och säga något surt tillbaka....

Annars är Göteborg som det brukar. Och ändå inte. Vi behöver en karta för att hitta till festen vi är bjudna till på lördagen. Känns mystiskt, jag menar, Göteborg är ju ändå MIN stad.... men det kommer nog. Tids nog.

Inga kommentarer: