torsdag, november 09, 2006

En ostmacka med ketchup tack!

Jag har skaffat mig en rutin nar jag ar lite langre i ett land. Jag gar alltid till en supermarket. Oftast behover jag handla nagot, men mycket ocksa for att jag tycker om att kolla pa vad folk egentligen handlar. Show me what you eat and I will tell you who you are. Eller nat. Pa nagot satt tycker jag att det ar intressant att se skillnaderna. Att de nastan bara saljer acklig H-mjolk i Tyskland. Eller att frysdisken i affaren i Chisinau ar full med sma ravioli-liknande pastagrejer (smakar hur gott som helst!). Men en sak gjorde mig konfunderad i gar nar Air Moldova an en gang tog mig till Chisinau. De serverade kall mat, typ palagg och brod. Smor, ost etc. Standard. Forutom att de ocksa serverar ketchup till. Funderade saker en kvart pa vad man skulle ha den till. Ostmacka med ketchup? Kaka med ketchup? Ketchup till kaffet?

Inga kommentarer: