torsdag, november 16, 2006

Att kunna äta kakan och ändå ha den kvar

Oj, vad jag har skrivit mycket gnäll och negativt det senaste... är det kanske höstvädret? Spelar inte så stor roll, för nu är det goda nyheter på gång!

Efter diskussion hit, telefonat dit, kontakt med skatteverket, försäkringskassan, skatteverket igen, memo 1, memo 2, memo 3 och nu slutligen memo 4, är det fixat och klart. Jag har jobbet klart - från nästa sommar blir jag min tyska firmas lilla satellitkontor på svenska västkusten. Efter massor av panik (vill jag egentligen det här? Är det bra att flytta hem nu?), så känns det väldigt bra! Egentligen känns det väldigt, väldigt bra! Jag menar, jag kan flytta hem till vänner och familj, men samtidigt stanna kvar inom microfinance-sektorn, som inte direkt är utvecklad på svenska västkusten om man säger så....:) Kan det bli bättre? I dag lyser solen på mig!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

grattis va roligt för dig! låter superskönt med varma fötter :) du kanske kan köpa på dig ett lager o öppna en butik i sverige :)

Anonym sa...

Hurra, Grattis, Tjoho... underbart.. välkommen hem igen.

Miasworld sa...

Marina, kolla in bilden ovan på tofflorna... kanske skulle de bli en hit? En liten butik i Majorna kanske? Vi får spåna på en affärside i jul, haha!!

Michael - tack!!! Kom ner till västkusten ni också!

Anonym sa...

Mamsen och jag sa när vi var på väg till Göteborg i lördags att vi trodde att det nog säkert skulle bli Göteborg som blir återkomstplatsen. Då blir det ju riktigt praktiskt med alla ungarna på samma ställe. Men en gång till ska det bli Tysklandsbesök, minst!

Pappsen

Miasworld sa...

Kanske kan ni komma sisådär på vårkanten, men en bil och en stor kärra till exempel? :)

Nej, ni är välkomna när som helst! Pussar!