fredag, november 17, 2006

Aldrig mer kalla fötter

Jag har fått kanske världens bästa present.

En sak som min kropp inte fixar att ordna är ordentlig blodtillförsel till fötterna. (jo, jag vet, är nog inte den enda kvinnan med den defekten). Alltså är mina fötter iskalla från november till mars ungefär. Bästa hjälpmedlet hittills har varit skidsockar, ett par riktigt varma och ulliga skidsockar som man kan dra upp till knäna om det är riktigt kallt. Jag trodde att jag hade hittat den ultimata lösningen och var ganska nöjd. Fram till nu. Nu inser jag att det finns helt andra dimensioner.

I helgen fick jag ett par hemstickade innetofflor från Georgien (landet, inte delstaten! :) . Ser ungefär ut som ett par stickade sockiplast. Känns som om jag är med i "Tillsammans" eller annan valfri 70-tals film när jag glider runt med dem i lägenheten. (Eftersom även sulan liksom är stickad, bara tjockare än resten av tofflan, så glider man väldigt bra på parkett..hehe....). De ser inte mycket ut för världen, men de håller mina fötter varmare än någon skidsocka i världen. Ungefär som att byta upp sig från sin Seat, som är helt OK, till en fet Audi. Georgiska stickande farmödrar vet vad som krävs. Respekt. Jag tror jag åker till Georgien nästa år och köper mig ett livslångt förråd.

Inga kommentarer: