tisdag, november 21, 2006

Att inte vara utvald

I somras tyckte min doktor att jag skulle testa en homeopatisk medicin för mina ständigt återkommande munsår och munblåsor. "80% av alla som gör den här kuren blir av med sina besvär!" sa doktorn optimistiskt. Toppen tyckte jag, jag menar 80%, det är ju nästan alla, eller? Alltså tillbringade jag SEX veckor, två gånger per dag med att gurla olika konstiga vattenlösningar. Vem bryr sig om sex veckors gurglande när det handlar om att ALDRIG mer ha munsår?

Idag dök det upp på läppen. Jag är inte en av de 80%, jag är en av de 20%. De som inte alls blir botade utan som glatt gurglar konstiga saker i sex veckor och sen inte får någon cred överhuvudtaget. Kände mig så...lurad på något sätt. Jag menar, varför är min läpp så jädrans speciell, för 80% funkar det ju?! Det suger att inte vara utvald. Jag känner mig som när man gick i lågstadiet och blev sist vald i gympan när det var fotboll. Det var inte kul att inte bli utvald då heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

antar att du redan prövat det, men om inte, man kan ju få det verksamma ämnet i alla de där salvorna i tablettform...det har funkat ganska bra för mig. men munsår är pesten.

Miasworld sa...

nej, visste inte det, kanske kan testas. Homeopati och jag är nog färdiga med varandra tror jag. Jag var skeptisk från början. Nu är jag än mer skeptisk...:)