måndag, januari 18, 2010

Leta, leta, leta

I väntan på att kroppen pallar med lite mer träning efter Knoddens ankomst så är det för tillfället promenader som gäller. Och jag inser att stan jag bor i sen ett par år har en stor nackdel: det är bara ingen rolig promenadstad. Jo, det finns en liten å man kan gå utmed ett par hundra meter. Och en skog med ett elljusspår. Men så där roligt för promenader? Nä, inte direkt.
Jag tror man behöver ta sig utanför stan på något sätt. Ta sig ner till vattnet eller upp på en höjd eller nåt. Känns det inte lite kontra-produktivt att behöva ta bilen till promenaden?

4 kommentarer:

marina sa...

lygnern runt? var ju mkt fin natur :) eller kanske bara en del av räcker ;)

Miasworld sa...

Jo, men drar man en barnvagn där? Var det inte landsväg? Men jag har funderat i de banorna också, tror det lutar åt att ta bilen för lite längre turer...

Jonna sa...

Jag tycker att man ska ta bilen till promenadstråket ibland. Långt ifrån alla dar, men om man idag vill gå längs stranden, en skogspromenad eller en naturstig så är det klart man ska göra det. Och i mitt fall innebär det en biltur. Med barnvagn att ta hänsyn till måste det vara ännu svårare att hitta en inspirerande rutt som inte kräver biltransport...

Miasworld sa...

Ja. jag kan nog motivera det tror jag... kanske inte varje dag, men lite då och då kanske