söndag, april 12, 2009

Tvära kast

Mycket i mitt liv är tvära kast. Så byter jag kravaller i Moldavien en dag mot påskfirande med familjen och sitta med en kaffe i solen nästa dag. Alltså blir det också tvära kast i den här bloggen. Erik skriver mer om Moldavien på plats. Jag läser nyheter och funderar vidare. Kanske kommer några av funderingarna här då och då. Antagligen kommer några när jag åker till Moldavien nästa gång. 

Samtidigt ägnar jag förmiddagen åt att påta i det enda trädgårdslandet. Om man har sitt trädgårdsland precis vid gatan, och gatan även är gångstråket in till stan på lördagkvällar, då blir det ett annat rensande kan man säga. 

Top 5 av saker som avlägsnas från Mias trädgårdsland: 
1) Cigarettfimp
2) Ölburk
3) Godispapper
4) Maskros
5) Gamla grenar och löv 

2 kommentarer:

Ninde sa...

Ciggfimp? Vad försökte du odla där, tobak? ;)

Miasworld sa...

Öl-odlingen funkade inte heller något vidare..