fredag, april 17, 2009

Nejmenvetnivad

Det är fredag, solen skiner och jag ska på middag hos systern. Med viss oro för att hon kommer försöka ge igen från min gräddattack i påskas när jag så fint spritsade grädde på hennes näsa.

Och kinder.
Och sen lite till i pannan.

Sen tog systern en sked grädde och slafsade rätt i ansiktet på mig. Ungefär då skrattade vi lite för mycket för att kunna hantera situationen som urartade lite grann. När vi båda hade ansiktet fulla med grädde (och jag toppade med att ha ett hallon fastkletat i pannan) insåg vi att det kanske var dags att lägga av. Jag menar, vi är ju ändå 30 och 32 år gamla. Så där håller man ju inte på. Eller jo. Det gör vi faktiskt.

Och gräddkriget var nästan ännu bättre än julens gamla hederliga kuddkrig. Det gör mest ont eftersom min syster aldrig kan göra något utan att gå in för det med liv och lust.

Jag undrar om det blir revanch i kväll. Man får nog passa sig lite.

Inga kommentarer: