söndag, april 05, 2009

Finkultur

Under småstadsdevisen "man får passa på när det bjuds" gick mannen och jag på klassisk konsert med Kungsbacka Piano Trio idag. Det är ju inte så ofta finkulturen dyker upp i småstan. Och vi är knappast finkulturlirare i vanliga fall. 

Mannen och jag var ungefär 30 år yngre än alla andra. Däremot var det gott om 55+. Med betoning på +.  Sen fick mannen så mycket hicka i pausen att han var tvungen att gå hem eftersom han skulle störa konserten. (Sa jag att det var svensexa igår.....) Jag lyssnade på Brahms en halvtimme till och funderade på varför jag egentligen aldrig lyssnar på klassisk musik annars.

Nä, om man skulle ta och börja packa...taxin är beställd. Avfärd 5.45 i morgon.  
 

 

3 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Hem via Frankfurt på torsdag?
Fika? :-)

Miasworld sa...

Argh, jag som nästan alltid flyger över Frankfurt! Inte den här gången dock :(

Fast efter att ha tillbringat dagen med att flyga Gbg - Sthlm - Budapest- Chisinau, så undrar jag dock om det inte hade varit bättre att flyga över Ffm...

Men det här måste ju funka någon gång eller? Rent teoretiskt borde vi någon gång passera Frankfurt samtidigt tycker man?

För övrigt är mitt hotellrum inte som en katakob. Man ska vara glad för det lilla.

Miss Baglady sa...

Klassiks musik is the shit. Man blir så upprymd. Av olika saker. Av känslor. Helt fantastiskt.