måndag, april 13, 2009

Jag och cykeln

Idag stod cykel på schemat.
Nåväl. Solen sken och en långtur på Hisingen med gott sällskap bådade gott.

Det var mycket uppförsbackar. Sedan började vi cykla fel - gärna genom att cykla nerför en lång nedförsbacke som vi sedan var tvugna att ta oss uppför igen. Någonstans där blev jag liiiite moloken eftersom jag också började bli hungrig. Men hem kom vi. Tre timmar senare.

Min kropp är trött. Riktigt jädra trött. Men ganska nöjd efter att ha segat mig upp för en riktigt helvetesbacke.

Nästa gång på den rundan ska jag fasiken speeda på. Det är något med cykel som får mig att bita ihop och köra på. Dessutom har jag lärt mig att få på de där löjliga clipsen på skorna i farten. Good feeling...

4 kommentarer:

K sa...

Bra jobbat! Du kommer snart vara ett med cykeln.

marina sa...

hihi det är la härligt med uppförsbackar :)
tack för idag nästa gång så kör vi rätt väg o halva tiden :)

Miasworld sa...

K; det är en fin cykel du har!

Marina; låter bra, tack själv! Hör av dig när du planerar nästa runda!

Sofia sa...

Bra att du har införskaffat vaddade byxor. Nästa gång blir det RÄTT väg. Har kollat på kartan och det var rätt väg vi kom på tillslut...