måndag, april 20, 2009

Ibland suger småstad

I möhippan ingick även att testa småstadens nattliv för första gången. Enligt min vetskap finns det i småstade ett ställe som är a) öppet till 03, b) har ett rejält dansgolv.  Alltså styr  vi kosan ditåt, bara för att mötas av techno-DJ som bara kan en beat. Statiskt är bara förnamnet. Efter sisådär 2o minuter tröttnar vi, någon i gänget ber om annan musik. 

Det här är svaret: 
"Om vi spelar annan musik så kommer ni stå på dansgolvet hela kvällen. Om vi spelar sån här musik går ni direkt till baren. Det är business". 

Ja just det. Vi går till baren, sen går vi hem och sen går vi aldrig tillbaka. Ett sånt här resonemang kan väl BARA funka i en håla där folk i desperation återkommer på grund av inga alternativ? 

Vi gick och köpte kebab istället.  

4 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Vi kanske skulle ta och gå ut snart igen...
Det gick ju så bra sist? ;-)

Miasworld sa...

Jag tycker det gick över förväntan sist :) Jag röstar dock för att undvika 30plus ställena...

Miss Baglady sa...

Men herregud, erkänner de sånt öppet. Start spreading the news. Jag hatar sånt där beatdonkadunka. Ska dissa de ställena framöver..

Marina sa...

ja musiken var inge vidare..tycker vi kan göra ett nytt försök...kanske inte en möhippa till men iaf gå ut o dansa o dricka drinkar..fast i MIN stad :)