fredag, maj 30, 2008

Washington

Jag försöker, men på något sätt kryper den här stan inte under skinnet på mig. Det finns inte direkt något här som riktigt drar med mig, får mig att le eller titta till extra. Kanske ska man inte säga så, men jag tycker det är tråkigt här. Allt är så iordninggjort och sandfärgat (alla byggnader är sandfärgade känns det som). Det är så prydligt att det blir tråkigt. Ungefär som att leva i Truman Show på något sätt.

Kanske är det kaoset och ljuden i New York som har höjt förväntningarna hos mig. Men samtidigt måste det finnas ett skäl till att NY är proppfullt av turister från hela världen, medan jag knappt ser en enda turist här. Här blir man inte direkt sugen på att promenera i timmar och bara titta på stan. Nåväl. Nu har jag spanat på Vita Huset ialla fall. 5 minuters-turist.

Inga kommentarer: