lördag, maj 10, 2008

Heathrow

Nackdelen med att bo i Göteborg numera och inte i Frankfurt är att man nästan alltid får sisådär 4-5 timmar på någon flygplats när man är på väg någonstans. I mitt liv betyder det oftast Wien, Budapest eller Zurich någon gång kanske. Därför har jag fram till nu oftast lyckas undvika Heathrow med ett par undantag.

Nu sitter jag här på Heathrow och känner mig väldigt nöjd över att den här flygplatsen inte ingår i mitt flygschema alltför ofta.

Transferkön är enorm när vi kommer in till terminalen. En tjej springer omkring och skriker om hur vi måste ställa oss i rätt kö. Sen står vi fel också - i en kö måste man stå i två rader, på led. Den som lite tveksamt står i ett mellanläge blir bryskt tillrättavisad. Det känns som om man köar in till ett arbetsläger.
"Arbeit macht frei" muttrar en svensk kille framför mig. Tyskarna bakom mig tystnar.

Japp, trevlig resa so far.

Inga kommentarer: