fredag, maj 02, 2008

Hurra! Hurra! Hurra!

Idag fyller min pappa år. Lite så där halvmycket, och så där jämnt så att släkten kommer och man tar på sig slips och det har putsats och fejats därhemma.

Min pappa är som en vardagens MacGyver skulle man kunna säga. Det finns ingenting han inte kan laga med hjälp av någon gammal grej han har sparat ute i garaget. MacGyver jobbar ofta med fjädern i en kulspetspenna - pappa däremot kör med tvåkomponentlim och gärna ett gammalt stolsben eller liknande. Under åren har märkliga lagningar dykt upp, såsom
  • det nya handtaget på stekspaden som gjordes av just ett stolsben
  • lagandet av glasögonen med tvåkomponentslim och ett gem
  • och nu senast: lagningen av välten för gräsmattan med handtaget till en gammal handgräsklippare och ett par kullager från ett par gamla inlines (redan en klassiker!)
Otaliga är de små prydnadssakerna som jag som liten råkade slå ner och sen gråtande kom med till pappa. Jag kan inte komma ihåg en enda gång som det inte gick att få ihop på något sätt. Han är bra på att fixa saker pappa. 

Och så läser han gärna här och skickar underfundiga kommentarer lite då och då. 
Så pappa, grattis på födelsedagen! Du är kanske världens bästaste pappa och vi älskar dig alla som tusan! Puss och kram!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Slips!? Nejdu, jag kommer med båda mina små ungar, jag klär mig i heltäckande gul galonoverall med Wettexbeläggning, som vanligt! /Kusin A

Miasworld sa...

Haha, du har aldrig funderat på att sy en kostym av vaxduk? Inget fastnar, bara att torka av.

Anonym sa...

Det är ju en GENIAL IDÉ! Patent! Nu! /A.

Winnie The Pooh sa...

Och här sitter världens blödigaste småbarnsförälder och grinar och undrar om hon kommer få lika kärleksfulla födelsedagshälsningar från sina barn publicerade på internet... *frääääs*

Anonym sa...

Mias värld är daglig läsning och nånstans ifrån kommer ju ditt önskemål att dela med sig av ett stort ordförråd som liksom måste ut...

Här kommer en paptentare till från förra veckan: Hur man lagar gungan(fjädern) i favoritstolen med överbliven gummibussning från ett
avgassystem.

Pappsen

Miasworld sa...

En ny klassiker!