onsdag, maj 07, 2008

Start spreading the news...

...på lördag flyger jag konstigt nog västerut. Känns avigt på något sätt. En konferens i New York har fått mig att frångå "åka-hem-så-fort-som-möjligt-principen" (som annars blir starkare ju längre man håller på och flänger runt) och lägga på tre extra semesterdagar.

Tre dagar New York. Vi pratar shopping.

Tips på shopping, någon världsvan som är van att flyga västerut? Jag känner mig som kusinen från landet. (Om någon behöver ett bra restaurangtips i Chisinau står jag dock gärna till förfogande)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia!
I Soho hittade jag hur mycke snygga kläder som helst. Lite ovanligare men ändå inte konstiga! Inga märkeskläder om du är ute efter det, då är det macys och 5 avenue som gäller. Tycker personligen att det är roligare att köpa icke-märkeskläder och veta att inte varenda kotte i stan har likadana!
Ha en underbar resa!
Vi ses på Peters student!
Kraam Emelie

Miasworld sa...

Tack för tipset! SoHo verkar vara mitt ställe också, vill hitta sånt som är kul och inte finns hemma. Är inte heller något märkesfreak direkt :)
Vi ses snart och kram!

Anonym sa...

Du ska köpa smink, det är billigt. Ett tips är mineralpuder. Ett märke som heter I.D är skitbra och asdyrt i Sverige men billigt i staterna. Shoppa, shoppa, shoppa. Åsså måste du förstås köpa skor! Det finns många roliga små butiker. Sen tycker jag att Urban Outfitters är mkt bättre i NY än i Stockholm. Fast mest rekommenderar jag de trevliga killarna som brukar sälja ljuvliga bagels och kaffe i små vagnar... hehehe

Miasworld sa...

Skor - check! (fast jag måste nog bara köpa ett par såna där coola gummistövlar som alla tjejer här har. Vet bara inte hur jag ska få hem dem...)
Mineralpuder - ????? (alltså, du pratar med Mia här. Jag vet vad puder är ialla fall)
Var är de söta killarna? Jag har bara sätt äldre män i mössa. Kanske är jag på fel ställe...

Anonym sa...

Asså, mineralpuder liksom smäääääääääälter in i huden och är dessutom bra för huden. Fantastiskt va.....!

Jodå, om du tittar riktigt noga så finns det i vissa bagelstånd trevliga unga killar som kan ge dig tips om utelivet i NY. Nu var ju jag lite yngre när jag var där sist... Men du är ju ganska ung fortfarande :-)

Vi ska inte till NY nu i vår som planerat för Robban måste jobba. Hur tråkigt är det? Typ SKITTRÅKIGT.

Lina hörde av sig i dag och undrade när jag kommer till Götet. Jag måste verkligen boka in en resa till er snart! Börjar inte konserterna på liseberg snart? Jag vill gärna komma i sambnad med att Danny eller Amy Diamond uppträder.

Miasworld sa...

Jag letade och letade och letade. Inte en enda snygg kille som sålde bagels...suck....

(Amy Diamond?? Barnstjärnor är läskiga tycker jag, jag vågar inte gå dit)