fredag, maj 30, 2008

Dagens outfit

Jag är bjuden på middag hos en av våra konsulter som bor i närheten. Han kandiderar till kongressen och hans stab har mer eller mindre flyttat in hos honom för slutspurten. Det blir en trevlig kväll med hans familj och söta små barn.

Killen som verkar styra det mesta i valkampanjen är i min ålder med svenska ättlingar. Vi pratar ett bra tag om Sverige och svenska och hans resor till Afrika. Han har på sig shorts, T-shirt, strandtofflor - och pistol. På något sätt blir det så absurt att jag först inte noterar vad som hänger i linningen på shortsen. Senare kommenterar vår konsult på det hela. I den här delstaten är man tydligen tillåten att bära pistol bara så där - så länge den syns. Jag frågar VARFÖR han bär pistol.

"To honor the consititution" säger vår konsult och ler.

Nä, jag förstår inte det här landet alls ibland.

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

okej... jag är visserligen svältfödd, men undrar om jag inte är lite väl fixerad mid det manliga könet...? Skummade ditt inlägg och plötsligt LYSER orden "som hänger i linningen på shortsen" mot mig. Men vad skriver kvinnan?! Och när jag läser att det handlar om en pistol så blev det inte ett duggbättre...Jag loggar ut innan det här ballar ur fullständigt.

Winnie The Pooh sa...

och nu dog jag en gång till;
"Ballar ur"...
Ingaet mer fredagsvin här inte...
jag år över till min egen blogg och slutar ofreda din.

Miasworld sa...

Fru R: Hahaha, på något sätt förvånar det här mig då rakt inte alls. Dessutom hade jag först skrivit "som hänger i shortsen", men la til ordet linningen för att undvika alla eventuella missförstånd. Men då hade jag inte räknat med dig är klart :)