söndag, december 09, 2007

Konsertlycka

Två lucia/julkonserter senare varvar jag ner i en soffa hos min kollega. Det tar sitt lilla tag att få adrenalinet ut ur kroppen. Jag proppar i mig sushi och äter glass under en filt.

Efter den första konserten kommer en man i min ålder fram till mig och säger att han blev rörd till tårar av min sång. Sånt lever man länge av. Mamma och pappa är där.

Den andra konserten är i en mindre kyrka, fullproppad med folk. Det står folk utmed väggarna, sitter överallt där det finns plats. Och vi är helt enkelt bra. En sån där fantastisk kväll när man egentligen inte alls vill vara klar med konserten utan helst hade velat sjunga hela natten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

va bra! då vet vi vem som är lucia på torsdag ;) du får en tomte i ditt följe men hon kan inte så många fler låtar än blinka lilla stjärna o krokodilen :)

Winnie The Pooh sa...

-Ååååh....! En vacker julkonsert! Jag skulle kunna döda för en vacker julkonsert! Fattas bara att du sjöng Ave Maria. Då slänger jag mig framför Kungsbackapendeln av avund!!
Själv tvingades jag genomlida medioker, för att inte använda ordet bedrövlig, tillställning på restaurang Gåsen på Bäckebols äldreboende igår där några elever ur Brunnsbo musiklasser skulle framföra julsånger för nämnden.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta och då skall man komma ihåg att jag är i princip tondöv, så illa var det.
Arrangemanget av Rudolf med röda mulen kommer nog inte sälja några guld-plattor, däremot blir det svårt att glömma och lär ge de stackars nämndpolitikerna surauppstötningar vid blotta tanken...
God Jul?

Miasworld sa...

AM, du verkar verkligen ha otur med dina julfiranden. Kanske mannen och du skulle utbyta erfarenheter?! (på mannens jobb är det luciafirande idag. Vis av erfarenheten från adventsfirandet har han sett till att han inte är där). Borde inte musikklasser kunna sjunga?!

Och jo... vi sjöng faktiskt en Ave Maria som hade så snyggt arr att håren på armarna ställde sig på mig när vi sjöng....Men om jag lovar att du ska få en kopia av skivan när den är klar så håller du dig borta från pendeln, ok? :)