lördag, februari 07, 2009

Skillnaden mellan en och två

Jag är veckoresepackandets mästare. Be mig packa en jobbväska för en veckas jobb och det går snabbt som blixten. Alltid väl avvägt, med få undantag för mycket eller för lite. 

Däremot är jag TVÅveckorsresepackandets katastrof. Jag är sällan borta så länge ursäktar jag mig med när jag ser packningens storlek. Mia bör lära sig att trots leriga gator i Chisinau behöver man inte 20 kg kläder med sig för två veckor.  Det blir dessutom otroligt tråkigt att packa upp. 

Det märks att jag har varit borta länge, jag känner inte igen maten i kylskåpet. Det finns inga kläder från mig i tvättkorgen. Jag packar upp och tvättar. Pussar på mannen och vägrar åka och handla för att jag bara vill vara hemma. 

Komma hem. Mmmmm.... 

Inga kommentarer: