tisdag, februari 03, 2009

Man ska aldrig säga aldrig

Jag kommer väl ihåg hur jag stod utanför föreläsningssalen och bestämt sa att jag minsann aaaaldrig skulle jobba med ekonomi. Det var sisådär 9 år sedan.

Idag ägnade jag dagen åt utbildning i ett kreditanalysverktyg för våra kreditinstitut. Vi diskuterade varför en lägenhet som säkerhet inte duger som grund för att betala ut ett lån, var i balansräkningen lånet från en släkting kommer in, och om man egentligen räknar med utgifter som betalas under bordet. Sen räknade vi som tusan och funderade på om ränteberäkningar.

Och jag hade så kul.

Livet ändras.

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Jag var där! Jag stod brevid! Jag hörde vart enda ord och jag kan intyga att det är sant.
jag kan också intyga att jag inte trodde dig för en hubdradels sekund.
Dessutom hade jag precis själv valt 10 poäng Kalkylering med Stellan Malmer, kursen som gjorde att jag släppte ekonomin och hoppade på administrationen istället.

Miasworld sa...

Jag trodde mig själv stenhårt dock!
Uuuuuu....kalkylering....jag är ingen hårdhudad ekonom ialla fall. Ger mig rysningar...

Miss Baglady sa...

Jag sa precis sama sak för 10 år sedan, och sen kastade jag mig in på en internationell ekonom utbildning:)

Nu, några år senare skulle jag säga att jag är ekonom. Även om jag inte alls ville läsa den där extrakursen i företagsekonomi på gymnasiet. :)

Aldrig aldrig