fredag, februari 20, 2009

Arla morgon

När jobbmobilen/väckarklockan ringde i morse så vägrade min kropp först röra på sig. Ansträngningen för att ta sig till duschen var enorm. Vaknade inte ens på riktigt i duschen.

Lyckades med en kraftansträngning fixa mig iordning, satte på mig ringarna och klockan som var 7.10.

7.10?????????????

Saker Mia bör komma ihåg: man bör ställa tillbaka klockan på mobilen när man åker hem från Moldavien. Annars kan det hända att man sitter skittrött på kontoret i Frankfurt 07.45.

3 kommentarer:

K sa...

Morgonstund har guld i mund... Kram

Ninde sa...

Ha ha så det är en timmes skillnad dit. Jisses, sånt är lätt att glömma.. Aldrig glömt det i andra riktningen? :)

Miasworld sa...

Jo. En gång. Vaknade i god tid i Moldvien för att göra mig i ordning och förbereda dagens utbildning som ärligt talat var lite så där halvt förberedd. Undrar yrvaken i tre långa sekunder hur det kan komma sig att tyska morgonTV-kanalen har samma tid som vi har (man är inte snabb på morgonen).

Inte 1 timme och en kvart kvar tills utbildningen börjar. En kvart kvar. Och jag står yrvaken i badrummet.

Jag hann. Kanske inte den bästa dagen i mitt liv.