torsdag, februari 19, 2009

Så går en dag

Vakna 05.00. Taxi 05.15. Tjöta med den goe göteborgar-taxichauffören in till Landvetter. Checka in och gå till Espresso House för att köpa en kaffe. Inse att man vet vad tjejen som jobbar på Espresso House på Landvetter heter därför att man har sett hennes namnskylt så många gånger. Köpa en stor capuccino och sätta sig vid gaten. Titta förundrat på mamma med extemt välmatchad bebis som sitter mittemot och som tycker hennes bebis byxor är lite för korta och därför behöver byta. Och byter allt - inklusive strumpor - för att bebisen ska vara så där matchad igen.

Boardar. Hamnar brevid man i kostym. Löser korsord. Somnar. Kommer till Frankfurt, tar S-Bahn till jobbet. Har ögon som små, små streck och tänker att det här kommer kräva löjliga mängder kaffe. Hamnar i samtal. Och igen. Och igen. Och i möte. Och försöker hålla alla mina löften om vad jag ska hinna på en dag. Som vanligt håller det inte för fem öre. Försöker däremot hålla ögonen öppna. Dricker lite till kaffe.

Grillfest med annan avdelning. Få "Mickey Mouse" skrivet med kajalpenna i pannan och ägna tid åt att hitta Minney Mouse - som aldrig dyker upp. Tröstäter grillat kött efter att ha blivit dumpad på första dejten av Minney. Pratar allvar. Pratar strunt. Äter munkar med sylt.

Nu väntar jag på att min kollega och vän ska formatera 91 slides för någon presentation i morgon så att vi kan gå hem och jag kan lägga huvudet på kudden och sova. Som en stock.

Inga kommentarer: