lördag, februari 14, 2009

Romantik en dag som denna

För övrigt är det ju Alla Hjärtans Dag. Vi firar inte riktigt det, mannen och jag.
Antar att det är för att vi:

a) är ett par sen tidens begynnelse och redan har garderoben full med nallebjörnar och hjärtan

b) fokuserar på att komma ihåg att fira vår bröllopsdag. Det gick inte så bra sist. Jag bokade glatt in en jobbresa till ekvatorn utan att notera datumet. (Där kan man säga att jag förlorade ganska många good-wife-poäng i ett drag)

c) inte riktigt klarar av romantik på beställning. Jag gör inte det ialla fall. Kanske därför som jag friade till mannen helt spontant en söndag morgon bara sådär. Och det var fasiken det bästa frieriet någonsin. Fast efter att igår slötittat på gamla Friends-avsnitt på DVD och sett Monicas frieri så var jag tvungen att förebrå mannen lite grann.
Mia: "-Varför grät inte du floder när jag friade?"
Mannen: "-Eh?"
Mia: "Ja, så som Chandler och Monica"
(Ungefär här insåg Mia att hon inte heller grät och snorade som Monica...alltså inte riktigt läge att driva diskussionen vidare)


Pst.... du är kanske världens bästa äkta man, mannen! Puss!

2 kommentarer:

Peppe sa...

Romatink, schmomantik, spontanitet vinner alla gånger över inövade konventionella rosor och nallebjörnar. Och om jag skulle fria skulle jag nog också göra det på en söndag morgon.

Miasworld sa...

Det kan rekommenderas :)