torsdag, oktober 08, 2009

Begär

Det där med cravings... jag tycker nog inte jag har haft några direkt. Fast sen om man tittar tillbaka...

...så var det ju först de sura karamellerna. Och lakrits. Herre jösses vad gott det var
...och så korvbegäret. Som tur är har det gått över. Jag är ju egentligen inte så förtjust i korv.
....och mejeriproduktsfasen (läs ost och mjölk) som höll i sig ett tag
...och sen så var det ju det där med potatismoset. Kanske är det fortfarande inte riktigt borta det suget...'
...ja, och sen så kom ju ketchupbegäret. Fy TUSAN vad det är gott med makaroner och ketchup.
...och makrill i tomatsås också, just det. Skulle man eventuellt kunna äta en burk om dan. Minst.

Nä, men jag är precis som vanligt. Inga cravings här inte.

3 kommentarer:

Ninde sa...

Undrar varför gravida får cravings egentligen. Om det verkligen är saker kroppen har brist på? :)

Winnie The Pooh sa...

Skenande hormoner?

Passa dig för gröna äpplen och krispigsallad med vinäger och parmaskinka och melon och oliver och fårost och pekingsoppa...

shit, jag får nästan tillbaka mina cravings...

Miasworld sa...

Ninde, lite är det nog så - det där med ost och mjölk är tydligen ganska vanligt i en viss period när man behöver mycket kalcium. Min fascination för potatis har helt klart med att göra att man blir mätt länge (dvs längre än en timme...)

Fru R, vad är det där för NYTTIGA cravings??? Vinäger och sallad?? Hmpffff.