lördag, december 06, 2008

Förväntningar igen

Det börjar bli dags att trissa upp nästa helgs event så här en vecka i förväg.

Middagen med Fru R, M &K blev ju inställd sist, men skam den som ger sig. På fredag är det dags för ett nytt försök.

Fru R har utlovat saffransparfait (eller var det någon annan av de där franskspråkiga efterrätterna..brylée... sorbet....? Saffranssorbet? Det låter ju inte sådär jättesmaskigt. Det var ialla fall INTE smulpaj, vilket är ungefär det jag hanterar i vanliga fall. ), samt en uttalad insats på bag-in-boxen.

M har lovar musikunderhållning i form av att uppvisa vad han har lärt sig i pianospelande hittills. Tyvärr är M fortfarande på sidan 5 i nybörjarboken. Därför kommer vi nog få rada upp oss fint i soffan och lyssna på stycket "Grävskopan".

Därutöver ska vi tydligen mäta el och prata om vädret. Kan bara bli lyckat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

M lovar att även ta med sig munspelet och fiolen så att vi alla ska få njuta av hans musikaliska talang.

Kan du inte be mannen fixa lite snygga excelark med stapeldiagram över elförbrukningen så vi kan jämföra vilka apparater som drar mest. En powerpoint kanske?

Ser fram emot spaghettin och saffransefterätten.

Anonym sa...

Jag är lycklig. Änteligen har även jag. Kommer att öva hela veckan. Ser fram emot middagen på fredag. Då ska jag släppa lösa mina nyvunna kunskaper. Tillsammans.

Jag tar med mig min underbara present från gårdagen.

Elmätaren.

Winnie The Pooh sa...

Åh Herre G!
Finns det TVÅ elmätare nu??!
jag kontrar med ytterligare en bag-in-box.

Miasworld sa...

Munspel och fiol?! Herre jösses. Det blir till att kasta sig på bag-in-boxen märker jag.

Fru R: Ja, det är sant. Det finns två. Det verkar som om de förökar sig de jäklarna. En bag-in-box per elmätare låter som en sund avvägning.