tisdag, september 16, 2008

Ord ur Mias mun som kanske inte borde sagts

"Alltså det där med jetlag....det var ju inte så himla svårt...jo visst, man var ju jättetrött första kvällen, men det var ju bara att härda ut ett par timmar, sova ordentligt och sen är man ju liksom ok"

Klockan är nu 05.45. Om man räknar bort de 2 timmarna jag har legat och filosoferat istället för att sova så har jag varit vaken i ungefär en timma. Klarvaken. 

Mindre klarvaken var jag igår kväll när jag somnade som en stock strax innan 20-tiden. Mannen och jag skred till verket med en av punkterna på "saker man måste göra när man är i USA"-listan. Alltså åts det pizza i kartong på motellrum i utkanten av stan. Och dracks vin i plastglas (det går inte riktigt att beskriva mannens besvikelse över att vinflaskan som inhandlades inte kom i en brun papperspåse. Köpa sprit i brun papperspåse är också på listan.) 

Japp. Bara 1,5 h kvar tills de börjar med frukosten på det här stället...

Inga kommentarer: